لایحه اعتراض مالیاتی | تکس مپ

لایحه اعتراض مالیاتی | تکس مپ

تنظیم لایحه دفاعی مالیاتی برای اشخاص حقیقی باید توسط شخص مؤدی، قائم‌مقام یا وکیل او صورت بگیرد. در نگارش لایحه دفاعیه باید توجه داشت که نامه خطاب به کدام مرجع رسیدگی نوشته می‌شود. اهمیت این مسئله از آن جهت است که در قانون حدود اختیارات هر یک از مراجع قانونی مشخص شده است و نباید مطالبه اموری را در مرجعی داشت که در قانون وظایفی بر عهده آن نهاده نشده است. یک نکته ضروری که باید در اینجا اشاره شود، آن است که تنها در صورتی می‌توان به نتیجه‌بخش بودن اعتراض خود امیدوار بود که تنظیم لایحه اعتراض مالیاتی توسط کارشناسان خبره و باتجربه در این زمینه صورت بگیرد.

  • سلام وقت شما بخیر اگر برای شما پیامک ارسال شده است باید وارد سامانه مالیاتی شده و در صورت داشتن ابلاغ برای خانه خالی آن را عدم پذیرش بزنید.
  • می خواستم ببینم امکان اعتراض یا تغییر رای وجود داره؟ چون واقعا با بی عدالتی محض این برگ مالیات رو واسه من ابلاغ کردند و از عدم اطلاع من از قوانین مالیاتی سو استفاده کردند.
  • در این زمان است که مؤدیان می توانند با تنظیم لایحه مالیاتی اقدام به دفاع مالیاتی از خود کنند.
  • همان طور که شهروندان جامعه مسئول پرداخت مالیات هستند، حقوقی هم دارند.

مودیان می‌توانند اعتراض مالیاتی خود را از طریق این سامانه به سازمان مالیاتی تسلیم کنند. اگر دلایل و مدارک ارائه شده توسط مودی برای رد برگ تشخیص مالیاتی کافی و محکم باشد در ظهر برگ تشخیص نوشته و امضا می‌شود. این به این معنی است که رضایت مودی در خصوص لایحه دفاعیه مالیاتی توسط مرجع اداری جلب شده و پرونده در همان جا مختومه می شود. پیش از تقدیم این لایحه دفاع مالیاتی مرجع رسمی تعیین مالیات موظف برگه هایی که مزابق با آن تصمیم به دریافت مالیات کرده است را به پرذداخت کننده مالیاتی تقدیم کند.

نمونه متن لایحه دفاعیه مالیاتی

توصیه می کنیم، در صورتی که افراد مسلط کافی به دفاع مالیاتی و نگارش لایحه دفاع مالیاتی نباشند ، از سایرین برای انجام این کار مشورت بگیرید. شخصی متعهد و مجرب که در موضوع دفاع مالیاتی، وظایف خود را به خوبی بشناسد و از عهده آن برآید. اگر شخص پرداخت‌کننده زنده و غیر محجور باشد، ولی انجام و رسیدگی به امور مالی را به دیگری واگذار کرده باشد، وکیل او باید این روند را بر عهده داشته باشد.

دفاعیه مالیاتی توسط چه کسی تنظیم می‌شود؟

در تنظیم لایحه دفاعی مالیاتی برای اشخاص حقوقی مسئله ارائه مستندات کافی اهمیت بسیار زیادی دارد. هیئت مدیره شرکت یا وکیل قانونی آن‌ها باید تمام اعتراضات را با ذکر مستندات قانونی و همچنین استناد به مفاد قانون در لایحه اعتراضی ثبت کند. همچنین در تحریر این لایحه باید به طور جد از کلی‌گویی پرهیز شود و تمام مسائل با جزئیات و به طور شفاف مطرح شود. در عین حال رعایت اختصار نیز جایگاه ویژه‌ای در تنظیم لایحه اعتراض مالیاتی دارد. اعتراضات موجود باید از طریق تنظیم یک لایحه مالیاتی به مراجع قانونی ارائه شود. یک لایحه دفاعیه مالیاتی خوب، بهترین راه برای احقاق حقوق شما به عنوان مؤدی مالیاتی است؛ اما به شرطی که راه و رسم آن را به‌خوبی بدانید.

مودیان مالیاتی نیز در دعاوی مالیاتی برای حضور در هیأت های حل اختلاف مالیاتی و سایر مراجع اداری نیاز به تسلیم لایحه مالیاتی برای دفاع دارند تا بتوانند از حقوق خود دفاع نمایند. در این روش اگر مؤدی اظهارنامه را در زمان مقرر تحویل نداده باشد، یا اطلاعات ارائه شده در آن دارای نقص باشد، یا صحت اطلاعات ارائه شده از سوی مؤدی مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرارنگرفته باشد، تعیین مبلغ مالیات به صورت علی الرأس و براساس شواهد و مدارک موجود صورت می گیرد. در این روش محاسبه مالیات، عموماً مبلغ مالیات تعیین شده از روش خود اظهاری بیشتر است. همان طور که شهروندان جامعه مسئول پرداخت مالیات هستند، حقوقی هم دارند. همان طور که مطابق ماده 237 قانون مالیات، مؤدیان موظف به پرداخت مالیات هستند اداره مالیاتی نیز وظیفه دارد بر اساس منابع و مأخذ ارائه شده از سوی مؤدی، اقدام به تعیین مالیات برای او کنند. چنانچه این اختلاف در این مرحله حل‌وفصل نشد، پرونده برای رسیدگی به هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بدوی ارسال می‌شود که می‌توان از آرای صادره از هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بدوی تجدیدنظرخواهی کرد که در این صورت به این درخواست در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر رسیدگی می‌شود.