خرید نهال هلو زعفرانی دیررس با اصالت 100% + قیمت سال 1401 | nahalfa

خرید نهال هلو زعفرانی دیررس با اصالت 100% + قیمت سال 1401 | nahalfa

هلو از نظر مزه پرطرفدارترین میوه در خرید نهال جهان شناخته می‌شود. درخت هلو نژادهای گوناگونی دارد که هریک میوه‌هایی تولید می‌کند که در جزئیات با دیگری متفاوت هستند. هریک از این نژادها و ارقام ممکن است در یک شرایط آب‌وهوایی خاص قابل پرورش باشند.

  • میوه این درخت پررنگ‌تر از دیگر میوه‌های هلو می‌باشد که همین امر موجب شده تا از نظر ظاهری، این میوه در سطح بالاتری نسبت به دیگر ارقام هلو قرار بگیرد.
  • نهال هلو اسپرینگ بل یکی از محصولات تجاری است و منشا اصلی آن ایتالیا می باشد.
  • از ویژگی های این محصول می توان به دوام و کیفیت بالا آن اشاره کرد.
  • عمر اقتصادی 20 ساله این گیاه این امکان را برای کشاورزان فراهم می کند تا به مدت 20 سال محصولات بسیار مرغوب را به مقدار زیاد برداشت کرده و درآمد بسیار خوبی کسب کنند.

این هلو در مناطقی مانند مشهد میان رس است و بیشتر به مصرف کمپوت سازی می رسد. نسبت به بیشتر آفات و بیماری های مهم درختان هلو از خود مقاومت نشان می دهد. درختان این رقم پربار بوده و باردهی آنها منظم است. این رقم هسته جدا، بافت گوشت آن سفت و قابلیت نقل و انتقال بالایی دارد. نسبت به سرمای دیررس بهاره و دمای بالا در تابستان حساس می باشد.

هلو آلبرتا دیر رس

ارتفاع متداول درخت در حدود ۴ تا ۷ متر است و برداشت محصول آن در اواخر تابستان انجام می‌شود. نهال این میوه از سال دوم شروع به باردهی می‌کند. همانگونه که از آن مشخص است، گوشت این میوه به رنگ زرد زعفرانی است. اندازه‌ی این میوه‌ها درشت و پوست و هسته‌ی آن به سادگی از گوشت جدا می‌شود. هلو زعفرانی از انواع محبوب هلوست که بصورت خام و پخته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نهال هلو

اگرچه نواحی زیادی از ایران می‌تواند برای کاشت نهال هلو مناسب باشد، برخی مناطق نیز هستند که شرایط لازم را برای پرورش این نهال ندارند. در گذشته نه چندان دور این جریان یکی از چالش های مهم برای باغداران و کشاورزان مخصوصاً در مناطق سرد و کوهستانی می باشد. ولی امروزه با پیشرفت کردن علم گیاهپزشکی و تولید نهال های اصلاح شده تا حدی نهالستان های معتبر و شناخته شدن توانستند این مشکل را برطرف کنند. نهال های هلو که دیر گل هستند، مختص مناطق کوهستانی و ارتفاع بالای ۲۰۰۰ متر ۳۰۰۰ متر می باشند. از این رو باغداران و احداث کنندگان باغ هلو به دنبال خرید نهال هلو هستند که نسبت به تغییرات دمایی از خود مقاومت بالایی نشان دهند. نهال هلو هسته جدا نهال های هلویی هستند که دارای هسته جدا می باشند.

یونانیان و عمدتاً رومیان هلو را از ایران به سرتاسر اروپا و انگلستان گسترش دادند. هلو تقریباً ۴۰۰-۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، روانه اروپا شد. سیاحان قرون شانزده و هفده میلادی نخستین كسانی بودند كه هلو را با خود به قاره آمریكا بردند. سیاحان پرتغالی هلو را به آمریكای جنوبی و همتایان اسپانیا یی شان آن را به آمریكای شمالی بردند. به تدریج هلو توسط بومیان آمریكایی و مهاجران اروپایی از آمریكای شمالی به جنوب كانادا راه یافت و امروزه در اكثر ایالت های آمریكا كاشته می شود. طول عمر درخت هلو – اگر درخت هلو هرس شود و از آن به خوبی مراقبت شود ، طول عمر اقتصادی هر درخت هلو تقریباً 8 سال خواهد بود و سپس روند نزولی خواهد داشت.