خرید انواع هارد اینترنال HDD مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ بروزکالا

هارد اینترنال دارای دو اتصال اصلی است که یکی از آن ها برای پاور و دیگری برای داده است. درگاه داده می تواند دارای یک رابط SATA و یا ATA باشد که این رابط به کنترل کننده هارد اینترنال کامپیوتر متصل می شود و هارد را قادر می سازد تا با مادربرد ارتباط برقرار نماید. هارد اکسترنال قابل حمل یا هارد دیسک پاسپورتی ابعاد کوچک و وزن کمی دارد و عموما از هارد‌های ۲.۵ اینچی در آن‌ها استفاده می‌شود. آونگ (تاسیس ۱۳۸۵) نماینده و ارائه دهنده خدمات گارانتی بهترین برندهای معتبر حوزه IT مانند ADATA ،MSI و XPG و محصولات حوزه شبکه از جمله D-Link و Neterbit می‌باشد.

  • اما استفاده از بردهای بی کیفیت و نامعتبر می‌تواند باعث آسیب دیدن هارد دیسک شما شود.
  • لازم به ذکر است که یک هارد دیسک اکسترنال بزرگ مبتنی بر HDD این کار را انجام می‌دهد، اما اگر برای آرامش خاطر نیاز به ایجاد یک نسخه پشتیبان دوم دارید و می‌خواهید آن را در مکانی جداگانه نگه دارید، یک درایو مبتنی بر SSD برای شما مناسب خواهد بود.
  • قبل از اینکه بتوانید آن را برای نوشتن در سیستم عامل دیگری پیکربندی کنید، بسیاری از هارد دیسک‌ها باید دوباره فرمت شوند، بنابراین تمام داده‌ها از دست می‌روند.
  • برخی کابل‌ها یک گیره کوچک دارند که مکانیسم قفل کننده‌ای دارد و ابتدا باید آن را رها کنید.
  • این درایو‌ها همچنین با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند و از 128 مگابایت حافظه پنهان برای سرعت‌های بالا‌تر پشتیبانی می‌کنند.
  • شما با یک پیچ‌گوشتی، قاب، داک یا کابل مناسب و کمی آشنایی با کامپیوتر به راحتی می‌توانید در هر زمانی هارد اینترنال خود را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید.

با اندکی جستجو در گوگل دست‌کم چند کاربر را می‌یابید که همین کار را انجام داده‌اند و احتمالاً نوشته یا ویدئویی نیز در این زمینه تهیه نموده‌اند. طراحی این لپ‌تاپ متعلق به چند سال پیش است؛ اما آن قدر جمع و جور است که برای تعویض درایو لازم است کل بخش تحتانی لپ‌تاپ را باز کنیم. این مدل از طراحی در میان لپ‌تاپ‌هایی که امکان تعویض درایو را فراهم ساخته‌اند، کاملاً رایج است. هارد های Portable نوع دیگری از حافظه می باشند که می توان آن را از طریق USB به سیستم وصل کرد.

معیارهای مهم در خرید هارد دیسک

دلایل سوختن هارد کامپیوتر میتواند متعدد باشد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم. برخی کاربران به غلط تصور می‌کنند که به علت اینکه هارد اکسترنال خارج از کیس و در باکس کار می‌کند، سرعت بیشتری دارد که این تصور اشتباه است و این دو نوع هارد دیسک به لحاظ نوع کارکرد هیچ تفاوتی با هم ندارند. هارددیسک به اندازه یک کتابچه با اندازه بین 3.5 تا 6 اینچ اما سنگین تر و سخت است، هارد اینترنال موظف است تا به صورت دائمی داده‌ها را حفظ کند. هر داده دیجیتالی و اطلاعاتی که برای ذخیره‌سازی به هارددیسک ارسال می‌شود، تا زمانی که حذف نشود در مکان خود باقی می‌ماند. اولین کاربردهای اینترنال و اکسترنال به محل جایگیری آن‌ها مربوط می‌شود. برخلاف هارد اینترنال که در دستگاه جای دارد، هارد اکسترنال در خارج از دستگاه استفاده می‌شود و ارتباط آن با دستگاه به واسطه یک کابل رابط به پورتی مانند USB وصل می‌شود.

HDD Toshiba 1TB 5400RPM 64MB S300 HDWV110 هارد دیسک توشیبا

در همین حال، IBM، IBM 3380 را منتشر کرد که اولین هارد دیسکی بود که 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می کرد. پس از آزمایش با نوار مغناطیسی به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره سازی داده‌ها، اولین هارد دیسک تجاری در سال 1956 توسط تیمی در IBM به رهبری رینولد بی جانسون مهندسی شد. تیم آی‌بی‌ام کشف کردند که می‌توانند داده‌ها را روی دیسک‌های فلزی مغناطیسی ذخیره کنند که می‌توان آن‌ها را با اطلاعات جدید بازنویسی کرد، که منجر به ساخت اولین سیستم درایو دیسک سخت، معروف به RAMAC شد. هارد دیسک اصلی تقریباً به اندازه دو یخچال بود که در مجموع 50 صفحه 24 اینچی با سرعت 1200 دور در دقیقه می چرخیدند. تقریباً به اندازه یک تصویر و علیرغم ظرفیت آن، حدود دلار برای هر مگابایت هزینه داشت. هارد دیسک را می توان قطعه ای در نظر گرفت که اکثر کامپیوترها از آن استفاده می کنند و سیستم و دیگر برنامه های از پیش تعیین شده روی آن قرار می گیرد.

معرفی هاردهای اکسترنال، اینترنال (SSD و HDD)

هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد و در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا منتقل می کنند. هارد دیسک را حافظه ی دائم کامپیوتر می دانند و نام هارد دیسک به صورت اختصاری به صورت ( HDD) نوشته می شود. در واقع واژه ی HDD مخفف عبارت (Hard Disk Drive) می باشد و اگر بخواهید به زبان فارسی این عبارت را معنی کنیم (دیسک درایو سخت) می باشد هارد دیسک ها با نام های دیگه نیز نوشته میشود. از 4 ترابایت تا 18 ترابایت گزینه های ظرفیت بالای هارد اینترنال هستند که در بازار میتوان آنها را خریداری کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار