اکستنشن مژه چیست؟ تفاوت اکستنشن مژه و کاشت مژه رژفام

خیلی از افراد اکستنشن مژه را با لیفت مژه (که شامل استفاده از سرم شیمیایی برای حالت دادن مژه‌ها به سمت بالا است) مقایسه می‌کنند. اکستنشن مژه تنها راهی است که مژه‌های شما را بلندتر و پرتر می‌کند و از طریق هیچ روش دیگری نمی‌توانید به چنین نتیجه‌ای برسید. اکستنشن‌ها همچنین برای تقویت و افزایش حالت فر مژه‌ها طراحی شده اند و ظاهری پرتر از لیفت مژه را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر درمان توسط یک جراح ماهر انجام شود، حتی اگر اثرات کاشت مژه دائمی نباشند اما برای مدت طولانی باقی می‌مانند.

اگر آسیب های وارد شده به مژه دائمی باشد قطعا تنها راه حل این موضوع عمل زیبایی کاشت مژه خواهد بود زیرا شما دیگر مژه ای برای محافظت نخواهید داشت. در برخی مواقع بیمارانی وجود دارند که به دلیل اشتباهات پزشکی و یا کاشت مژه اضافی همواره در ناحیه پلک های خود خارش و سوزش شدید و دائمی احساس می کنند که در نهایت منجر به ریزش مژه خواهد شد. البته همانطور که گفته شد راه های بسیار زیادی وجود دارد که باعث ریزش مژه یا ضعف آن ها خواهد شد اما نکته ای که وجود دارد این است که این مشکلات با عمل زیبایی کاشت مژه قابل رفع است. برخی افراد به دلایلی مانند بیماری، سرطان، اپیلاسیون، تروما، سوختگی، جراحی و غیره ممکن است موهای مژه خود را از دست دهند. همین موضوع باعث خواهد شد تا این دسته از افراد یکی از مناسب ترین کاندید ها برای انجام عمل زیبایی کاشت مژه باشند.

کاشت مژه نیازمند بیهوشی موضعی و گاه کامل دارد که با توجه به حجم کار و خواسته ی بیمار انجام می شود. توجه داشته باشید تمامی مراحل باید زیر نظر کادری مجرب و با تجربه طی شود؛ وگرنه عوارض جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. کاشت مژه، یکی از جدیدترین و البته پرطرفدارترین‌های آرایشی سال‌های اخیر است.

مژه عروسکی برای چشم‌های ریز و بادامی مناسب‌تر است، زیرا ظاهری بازتری ایجاد کرده و چهره را شاداب می‌کند. کاشت مژه اسپایکی و گلامور که طرفداران زیادی هم دارد، یک روش مناسب و به نسبت کم هزینه‌تری در مقایسه با سایر کاشت‌ها است. اسپایک‌ها دسته مژه‌های بلند و حجم‌دهنده‌ای هستند که در فواصل مساوی در سراسر خط مژه قرار می‌گیرند. مژه های مصنوعی حاوی فلزات سمی و مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که خود دلیلی محکم برای دوری از آن است.

برخی خانم‌ها علی‌رغم همه‌ی هزینه‌ها و خطرات احتمالی کاشت مژه، حتی پس از چند تجربه‌ی ناموفق و درگیری با مشکلاتی همچون عفونت‌های چشمی، حاضر به زندگی با مژه‌های طبیعی خودشان نیستند. اکستنشن‌های نیمه‌دائمی باید دانه‌دانه و با دست توسط مژه‌کار (کارشناس انجام کاشت مژه) روی مژه‌های طبیعی چسبانده شوند. این نوع کاشت مژه درصورت مراقبت کافی حدود ۶ تا ۸ هفته دوام دارد و تا زمانی که مژه‌ی طبیعی خودتان نریزد، روی مژه باقی می‌ماند. در اکستنشن مژه شما باید مدام مژه‌های خود را ترمیم کنید اما پس از کاشت مژه دائم، پس از طی مراحل ذکر شده و تثبیت فولیکول‌های پیوند زده شده، دیگر نیازی به اقدامات دیگر و مراقبت‌های ویژه نخواهید داشت.

در این روش، تارهای مژه را با چسب‌هایی با ماندگاری مشخص، بین مژه‌های اصلی شما می‌چسبانند. این روش معمولا به صورت چسباندن مژه‌های تک تک بین مژ‌ه‌های طبیعی انجام می‌شود و موی به کار رفته نیز می‌تواند از جنس موی انسان، موی حیوانات (اسب یا سمور) و فیبرهای ابریشمی یا مصنوعی باشد. البته به دلیل عدم اطمینان از بهداشتی بودن استفاده از موی حیوانات، از آن‌ها به طور معمول استفاده نمی‌شود. بنابراین ابتدا باید از استریلیزه و بهداشتی بودن موها و البته چسب نیز اطمینان حاصل کرد. در کاشت مژه موقت یا اکستنشن مژه، برای هر چشم، حدود ۴۰ تا ۶۰ تار مژه استفاده می‌شود. دوام مژ‌ه‌ها در این روش، حدود ۲ تا ۴ هفته است و در صورت مراقبت کافی از آن‌ها، می‌توان تا ۶ هفته نیز انتظار ماندگاری آن‌ها را داشت.

حتی احتمال دارد مژه‌ها به سمت داخل چشم رشد کنند و باعث زخم قرنیه شوند. از مزایای آن می‌توان به ماندگاری طولانی و طبیعی بودن مو‌ها اشاره کرد، اما نکات منفی‌ای نیز مانند درد و خونریزی، احتمال عفونت، تحریک قرنیه و هزینه بالای جراحی دارد. فرارو- در حالی که انجام جراحی پیوند مژه ممکن است ترسناک به نظر برسد، کارشناسان این حوزه به ما اطمینان میدهند که آنقدر‌ها هم خطرناک نیست. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو شود قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می شود.

روند بهبودی شما کاملا به خودتان بستگی دارد و می توانید انتخاب کنید که چه مدت طول بکشید. پس حتما از نکات ذکر شده توسط پزشک خود پیروی کنید تا بتوانید نتایج قابل قبولی را کسب نمایید. حتی تعداد فولیکول های استخراج شده و روش برداشت آن نیز می تواند در هزینه های عمل زیبایی کاشت مژه تاثیر به سزایی داشته باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار