اچ اس ای HSE چیست؟ 5 نکته مهم درباره بهداشت و ایمنی کار | elitarchgroup

اچ اس ای HSE چیست؟ 5 نکته مهم درباره بهداشت و ایمنی کار | elitarchgroup

در واقع، مبانی ذکرشده در این استاندارد، ایمنی فرایندهای صنعت و نیز خطرات رایج در صنعت را تحت پوشش خود قرار داده است. اما تاریخ ظهور واقعی ایمنی محیط کار HSE را باید از قرن ۱۹ میلادی دنبال کرد. در واقع، اولین قدم‌هایی که به سمت HSE برداشته شد، در سال ۱۸۳۳ میلادی بود. در آن سال، گروهی از بازرسان برای بررسی وضعیت سلامت و ایمنی کودکانی که در کارخانه‌های نساجی مشغول به کار بودند، گروهی را تشکیل دادند و با توجه به مخالفت کارفرمایان به کار خود ادامه دادند.

  • این یک واقعیت است که روشنایی کافی در محیط کار، سلامت و رفاه کارکنان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
  • هوشیو پایگاه جامع هوش مصنوعی است که هدف آن انتشار جدیدترین اخبار، کاربردهای نوین هوش مصنوعی، چالش‌های فنی این حوزه و ارائه مقالات آموزشی است.
  • از یک سو، کارفرمایان باید ضمن مجهز نمودن کارگاه‌های خود به دانش HSE کارکنان خود را ملزم به رعایت از اصول ایمنی محیط کار کنند، تا مطمئن شوند کارکنانشان در نتیجه کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهند، در معرض خطر آسیب قرار نمی‌گیرند.
  • یک میلیون کارگر گزارش می‌دهند که به بیماری ناشی از کار مبتلا شده‌اند.

استاندارد HSE مشخصا استاندارد محیط کار جهت عملکرد کارگران مجموعه ر ادربر میگیرد . بنابراین قوانینی وضع شده بابت اطمینان خاطر کافرما جهت اینکه تمامی کارگران طی محیط سالم مشغول بکار هستند همینطور عملکرد کارگران برمحیط زیست تاثیر منفی نگذاشته . برای همه کارفرمایان، این موضوع اهمیت زیادی دارد که خطرات محیط کار را ارزیابی کنند و بر اساس آن اقدام نمایند؛ اما به دلیل اینکه محل‌های کار با یکدیگر متفاوت‌اند، نیازهای آن‌ها نیز با یکدیگر فرق می‌کنند و لذا همه کارفرمایان باید بر اساس نیاز آن محل، محیط کار را ایمن‌سازی نمایند. کارکنانی که به‌خوبی استراحت کرده‌اند می‌توانند تمرکز و آگاهی خود را نسبت به محیط اطراف و ایمنی خود حفظ کنند که این موضوع برای ایمنی محیط کار HSE بسیار ارزشمند است. در ضمن شرکتی که بخواهد گواهینامه اچ اس ای HSE بگیرد باید قبل از آن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت کیفیت گواهینامه ISO 9001 را نیز داشته باشد و یا اینکه همزمان با هم گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه HSE را نیز دریافت کند . توضیح روش، ارزیابی ریسک و تحلیل ایمنی شغلی بخش مهمی از استانداردهای HSE است که باید با نقش مدیریت و رفاه سبک مدرن کارکنان همراه باشد.

یادداشت های مرتبط

این مقررات می‌تواند به پیشگیری و کاهش حوادث و به حداقل رساندن خطر کمک کند. چنین موضوعی باعث می‌گردد کارکنان از برقراری ایمنی و بهداشت در محیط کارشان آسوده باشند. تضمین ایمنی کارگران در محیط کار برای هر سازمانی هم ضروری است و هم مفید، چراکه ضمن برقراری ایمنی محیط کار HSE باعث می‌گردد نیروی کار در آن محیط در سلامتی و امنیت کامل به سر ببرد.

وظایف افسر HSE

به محیط‌های مختلف در محیط کار توجه دقیق داشته باشید و شرایط کاری کارکنان را برای شناسایی خطرات احتمالی مانند برخورد با موانع، نور ضعیف و سموم محیطی بررسی کنید. آگاهی داشتن از روش‌های ایمنی جدید نیز یکی دیگر از نکات ایمنی محیط کار HSE است. چنانچه وسایل و ماشین‌آلات جدیدی برای شرکت خریداری می‌شود، بهتر است کارکنان قبل از استفاده با روش‌های درست کار با آن‌ها آشنا شوند و در این خصوص آموزش ببینند. در سال ۱۹۵۶ نخستین قوانین مربوط به ایمنی کشاورزانی که احتمال داشت با ماشین‌آلات کشاورزی تماس داشته باشند، تصویب شد. این قوانین استانداردهایی را نیز شامل می‌شد که برای حفظ محیط زیست لازم بود. درست ۳ سال بعد، دولت بریتانیا گروهی را برای بررسی ایمنی نیروگاه‌های اتمی تشکیل داد، تا تحقیقاتشان در خصوص حادثه هشتم اکتبر سال ۱۹۵۷ که در نیروگاه اتمی وینداسکیل رخ داد، کامل شود.