اجرای تاسیسات مکانیکی، لوله کشی، الزامات تاسیسات مکانیکی وسیم کشی پایانکار | معماری نواز

اجرای تاسیسات مکانیکی، لوله کشی، الزامات تاسیسات مکانیکی وسیم کشی پایانکار | معماری نواز

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می مجله معماری و ساختمان باشد. خیر، شما می توانید بنا به صلاح دید خود و سطح امنیت مورد نیاز برای ساختمان یکی یا هر دو این سیستم ها را انتخاب کنید. خیر، هر ساختمان با توجه به نوع کاربری خود به تعدادی و یا تمام سیستم های گفته شده نیاز دارد. زیربنای اصلی هر ساختمانی تاسیسات آن است که اسباب آسایش، آرامش و امنیت ساکنین را فراهم می کند. صاعقه گیر وسیله ای است که از یک مدار الکتریکی در زمان برخورد صاعقه در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ، ایجاد قوس الکتریکی، جرقه و افزایش جریان حفاظت می کند. از این وسیله برای حفاظت از سیستم های قدرت از طریق انتقال ولتاژ ناگهانی به سمت زمین استفاده می شود، همچنین می توان از طریق کابل زمینی و یا ارتینگ از سیستم های قدرت در برابر برخورد صاعقه محافظت کرد.

  • اصول کارکرد چیلر جذبی به زبان ساده همانند چیلر تراکمی است اما تفاوت چیلر جذبی و تراکمی در مرحله فشرده سازی گاز مبرد است.
  • نحوه کار سیستمهای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی بر این پایه استوار است که همیشه گرما از شیء گرمتر به شیء سردتر حرکت می کند همانطور که آب از سطح بالاتر به سطح پایین تر جریان می یابد.
  • سیستم های امنیتی ساختمان که شامل دوربین مدار بسته، آیفون تصویری، درب اتوماتیک، سیستم اعلام سرقت و خانه هوشمند است نیز زیر مجموعه تاسیسات الکتریکی ساختمان می باشند.
  • با توجه به گستردگی نوع سازه های ساختمانی لازم است که تمامی فاکتورهای تاثیرگذار در بار حرارتی ساختمان را محاسبه و در نظر داشت، به این ترتیب می توان بیشترین صرفه جویی را در مصرف سوخت ها و در نتیجه کاهش آلودگی های زیست محیطی داشت.
  • دلیل استفاده از این سیستم کاهش خسارت های ناشی از حریق و هشدار به ساکنین ساختمان در مواقع اضطراری می باشد.

مهمترین بخش در زمان راه اندازی استخر، سونا و جکوزی طراحی و نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تجهیزات است، به طوری که تاسیسات را سنگ زیربنای استخر، سونا و جکوزی می دانند. مسیر حرکت لوله های گاز نباید هیچ تداخلی با سازه های اصلی بنا و سایر تاسیسات مکانیکی داشته باشند تا از آسیب به دور باشند. در این سیستم به دلیل تجزیه ضایعات در لوله ها گازی به وجود میآید که برای جلوگیری از ورود آن به بخش های داخلی ساختمان باید از تله ، سیفون یا آب بند در اتصالات لوله ها استفاده کرد. اگر در ساختمان های لوکس و مجلل استخر و سونا نیز وجود داشته باشد به دلیل حفظ امنیت و بالا بردن سلامت جانی ساکنین باید سیستم های روشنایی از ترانس ۱۲ ولت استفاده کنند. البته بهره گیری از بریرهای مناسب برای این کار نیز در تراس کاهنده نیاز است. اگر به برخی از آپارتمان های حومه شهر وارد شده باشید در بالا فتن از پله ممکن است خطای روشنایی وجود داشته باشد.

دمای مناسب پکیج در فصل سرد زمستان

یا مشتری دیگری سیستم تاسیسات و موتورخانه مخصوص به خود را دارد اما از هزینه‌های گزاف قبض‌ها شکایت دارد و به مهندس HVAC مراجعه میکند. او نیز با آماده کردن یک برنامه‌ی منظم برای تعمیر و نگهداری موتورخانه از تجیهزات مشتری مدنظر، سیستم موتورخانه وی را بهینه می‌سازد و تا حدود زیادی از هزینه‌های آن کم می‌کند. یک مهندس تاسیسات باید خود را برای انواع پروژه‌ها با موقعیت‌های مختلف آماده کند. برای مثال یک مشتری که دارای شرکت کامپیوتری است، اتاقی پر از کامپیوتر دارد که متعقبا به علت حرارت کامپیوترها، بسیار گرم خواهد شد و باید سیستم ویژه‌ طراحی شده‌ تاسیسات و سرمایش خود را داشته باشد. کارشناسان کلینیک در زمینه برق تأسیسات و سیستم های کنترلی تاسیسات نیز کاملا مسلط هستند.

تاسیسات و تهویه مطبوع در بیمارستان (تاسیسات گازهای طبی)

آب داخل جکوزی همانند استخر باید دائم در حال گردش باشد و به مسیر گردش آب در جکوزی سیستم لوله کشی این وسیله می گویند. در کنار گردش آب باید مسیری را برای خط تخلیه جکوزی در نظر گرفت، به همین دلیل معمولاً یک خط تخلیه اصلی در کنار چند دریچه تخلیه برای خروج آب جکوزی در نظر می گیرند. برای تامین گرمایش آب استخر و حتی محیط پیرامون این مکان می توان از دو نوع هیتر به نام های پمپ حرارتی و هیتر گازی استفاده کرد.

درباره نویسنده : تیم تولید محتوا الوآهن

ساکنین ساختمان های مسکونی همه روزه با تاسیسات مکانیکی از جمله آسانسور تماس های مستقیمی دارند. یکی از مهم‌ترین اصول اجرای تاسیسات ساختمانی، صرفه جویی در مصرف انرژی است. تمام تاسیسات ساختمانی باید به گونه‌ای طراحی و اجرا بشن که کمترین مقدار مصرف انرژی رو داشته باشن. در هنگام ساخت‌وساز و بازسازی ساختمان با تاسیسات چیکار کنیم؟ اگه تابحال به ساخت و آیتم های بازسازی ساختمان خود فکر هم کرده باشین، قطعا با این سوال مواجه شدین. ما در بازسازی ساختمان، علاوه بر سفت کاری و نازک کاری، با تاسیسات هم روبرو هستیم.