آنیل کردن آنیلینگ چیست؟ آنیل کردن چیست؟ آنیلینگ و روش اجرا راه ساخت | fouladgostar

آنیل کردن آنیلینگ چیست؟ آنیل کردن چیست؟ آنیلینگ و روش اجرا راه ساخت | fouladgostar

علم و صنعت به عنوان اولین شرکت انجام کشش استیل در ایران
علم و صنعت به عنوان اولین تولید کننده میلگرد و دیگر محصولات با فرایند کشش استیل، توانسته است تا نام خود را در بین انواع شرکت های مختلف کشور به شهرت برساند. در قسمت قبل به بررسی روش کلی تولید مفتول کشش شده پرداختیم که بخشی از آن در تولید انواع مفتول ها ثابت است. در این قسمت قصد داریم مراحل جزئی که روی کیفیت مفتول موثر خواهند بود را شرح دهیم. این عمل بر روی مفتول سخت صنعتی (آهن) و مفتول پخته شده (
آنیل شده ) صورت می گیرد. در پروسه آنیل کردن که یک درمان حرارتی برای رسیدن به خواص نهایی ماده است ، حرارت دادن باعث رفع معایب کریستالی موجود در فلز گشته و ساختمان کریستالی و خواص مکانیکی اولیه برگشته و ماده در حداقل سطح انرژی قرار می گیرد .

  • جهت حرکت راحت هوا در اطراف فلز باید فضای داخل این کوره ها به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد.
  • سیم آرماتوربندی علاوه بر انعطاف بالا، به دلیل مقاومتی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود نشان می دهد دوام بالایی نیز دارد.
  • ابتدا عملیات آستنیته کردن که در همان گستره دمایی مربوط به آنیل کامل انجام می شود و سپس سرد کردن سریع تا دمای دگرگونی (زیر دمای 700 درجه سانتیگراد)و نگه داشتن برای مدت زمان کافی جهت انجام دگرگونی که پس از آن فولاد را با هر آهنگ سرد شدن دلخواهی می توان سرد کرد.
  • در مفتول های سیاه آنیل قدرت انتقال جریان برق بالاست و بیشتر در کارخانه ها از این مفتول استفاده می شود.
  • مفتولهای اسیدشور در چند مرحله حاصل می شوند و اگر در طی این مراحل دما و میزان اسید با دقت تعیین و تنظیم شوند موجب افزایش میزان کیفیت و مرغوبیت این محصولات می گردد.

همانطور که گفتیم سیم آرماتوربندی در دو نوع فابریک و تسمه ای تولید میشوند و در مورد هر کدام از آن ها توضیحات لازم را ارائه کردیم و تنها به جهت یادآوری باید اشاره کنیم که سیم آرماتوربندی نوع تسمه ای که از ورق های فلزی و ضایعات ساخته میشوند قیمت مناسب تری دارند و ارزان تر هستند. شرکت صنایع پیچ و مفتول مازندران با کد ثبتی 932 از سال 1372 در زمینه تولید انواع پیچ در گریدهای مختلف و همینطور مفتول های آنیل فسفات شروع به فعالیت نم… فروش انواع توری های صنعتی از قبیل توری استیل , فایبر , صنایع مفتولی فولاد گستر جوشی
فروش انواع ورق های پانچ استیل و آهن و گالوانیزه و آلومینیوم
فروش انواع عایق مانند پشم سنگ… آنیل پیوسته یکی از متداول ترین روش ها در آنیل ورق است، در این فرآیند دمای ورق افزایش پیدا کرده و خواص آن در حین تولید بهبود می یابد. آنچه که در این فرآیند مهم است جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای ورق بوده چرا که موجب صرف انرژی بسیار زیاد برای خنک کردن مجدد ورق خواهد شد.

سیم آرماتور وقیمت سیم مفتول آرماتوربندی

سیم هایی که برای آرماتوربندی مورد استفاده قرار میگیرند هم به شکل کلاف و هم به صورت کیلویی به فروش می رسند و قیمت آن ها مثل همه ی محصولات فلزی تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل نوع وایرود، برند، کارخانه و تولید کننده، قیمت میلگرد در بازار، میزان نرمی سیم آرماتوربندی و مهم تر از همه نوسانات ارز است. بدین صورت که به هر نوع عملیات حرارتی که منجر به تشکیل ساختاری بجز مارتنزیت و با سختی کم و انعطاف پذیری زیاد شود اطلاق می شود. عملیات حرارتی آنیل به سری فرآیند های مشخص تر و دقیق تر تقسیم می شود. این تقسیم بندی براساس دمای عملیات، روش سرد کردن، ساختار و خواص نهایی است. مفتول سیاه قابل اعتماد است و به راحتی نمی شکند و شما مجبور نیستید در طول پروژه آن را گره بزنید و به طور خاص طوری ساخته شده است. که تحمل فشار و شرایط محیطی را دارد و همین مزیت آن را جهت ساخت و ساز ( برای فیکس کردن و تنظیم میلگرد آهن )، کشاورزی و مصارف صنعتی مناسب کرده است.

مفتول سیاه شاخه

در ادامه مطلب ما به ارائه اطلاعاتی در مورد روش تولید این محصول فولادی می پردازیم. این ویژگی سبب شده تا دارای فرم گیری و شکل پذیری آسان و کار کردن با آن راحت باشد. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی موجب شده تا کاربرد های متنوعی نیز داشته باشد. مفتول سیاه در اندازه های مختلف تولید می شوند و هرکدام از آن ها استفاده ی خاصی دارد.

مفتول سیاه آنیل شده(Black annealed wire)

دما های بحرانی مابین دما های ذکر شده  تا حدودی تحت تاثیر عناصر آلیاژی در فولاد ها تغییر می کند. بنابراین به طورکلی در عملیات آنیل کامل، فولاد های هیپویوتکتویید را در ناحیه تکفازی آستنیت و فولاد های  هایپریوتکتویید در ناحیه دو فازی آستنیت-سمانتیت حرارت می دهند. شما می توانید مطلب کاربردی چگونگی تشخیص کارخانه سازنده میلگرد را نیز در سایت مشاهده نمایید. سیم های مفتولی بسیار مقاوم اند‌،این نوع سیم بسیار پر کاربرد اند. سیم های مفتولی انواع مختلفی دارند که از هر کدام از آن ها برای یک کاری استفاده می‌شود که جنس بسیار خوبی دارند.